Бізнес-модель: види, побудови
Поняття «бізнес-модель» – це певна концептуальна модель компанії, спрямована на збільшення прибутку.
Є прості і ускладнені концепції. Наприклад, в ресторанному бізнесі підвищення доходів очікується від комфортабельності, вишуканості, смачної їжі. Комерційні інтернет ресурси різноманітніші в варіаціях. Одні збільшують свій оборот за рахунок надання інформації та розміщення рекламних блоків, інші займаються реалізацією продукції через мережу.
Роль такої ідеї полягає в тому, що плюси (тобто прибуток) перевищують мінуси (кошти, витрачені для реалізації концепції).
Для бізнес-моделі характерний набір описів, які спрямовані на суть процесу керівництва підприємством і призначаються для:
- Вироблення покрокового плану розвитку компанії.
- Визначення структурних понять функціональності підприємства.
- Відповіді на запитання.
Розрізняють декілька видів бізнес-моделі:
Виробник. Має на увазі фізичні товари, нематеріальна продукція або послуги. Основним завданням є виробництво затребуваної продукції і її реалізація.
Дистрибутор. У цьому варіанті основною ланкою між виробником і споживачів, є посередники. За рахунок дистриб’юторів знижуються витрати логістики, хоча цій ніші властива жорстка конкуренція.
Франчайзинг. Ліцензована бізнес-модель підприємства протягом певного часового періоду. Перевагою є низький рівень ризику і збільшення реалізації в рахунок популярної торгової марки.
Посада: директор, експерт з оцінки. Досвід роботи 14 років.
Експерт з оцінки бізнесу і нематеріальних активів.
Спеціалізація: Оцінка нерухомих і рухомого майна, а також цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів.