Особливості подання податкової звітності по постійних представництв

Подання податкової звітності: способи та поради

Подання податкової звітності не за горами, а це означає, що український бізнес почав підготовку до здачі звітів по постійним представництвам (ПП) у рамках трансфертного ціноутворення. Тому у більшості компаній накопичилося безліч питань до податкових органів. 

Подання податкової звітності 

Як відомо, останнім часом посилилася боротьба з розмиванням податкової бази. Звідси виникає питання – що ж очікувати компаніям? 

  1. Перерахування страхових виплат між ПП і нерезидентом; 
  2. Реалізація договору отримання продавцем ЦБ; 
  3. Методології виявлення прибутку ПП відповідно до статті 39 Податкового кодексу України; 
  4. Перерахування коштів та оподаткування доходів від реалізації авіаперевезень. 

Як здати звіт у податкову? 

Сьогодні існують такі способи подачі податкової звітності: 

  • в електронному вигляді; 
  • поштою; 
  • передати особисто або через уповноважену особу. 

Давайте розглянемо кожен з цих способів більш докладно. 

Подання податкової звітності в електронному вигляді 

Електронна подача податкової звітності – це найшвидший і найзручніший спосіб. Як же це відбувається. 

У першу чергу, для того щоб подати звіт до податкової онлайн, необхідно отримати спеціальний кваліфікований підпис. У податковому органі ви можете отримати її абсолютно безкоштовно. 

Більшість фахівців під час електронного подання рекомендують користуватися онлайн-кабінетом платника податків. Цей сервіс є безкоштовним і працює досить ефективно. Однак можуть виникнути проблеми, якщо будете подавати документацію в крайні терміни. 

Для того щоб подати звітність, необхідно перейти в кабінеті в розділ “Ведення звітності”, далі ви вибираєте звітний період і приступаєте до заповнення. Всі квитанції про звіт відображаються у спеціальному розділі “Вхідні/Вхідні документи”. Як тільки ви відправите документацію, вам прийде перша квитанція, яка означає, що ваша звітність потрапила в базу податкового органу. Через деякий час вам прийде друга квитанція. Вона може мати два статуси: “Прийнято пакет” або “Пакет не прийнято”. У разі, коли буде відображатися другий статус, у документі будуть вказані всі допущені вами помилки. Ви просто виправляєте їх та відправляєте виправлену звітність ще раз. 

Крім того, за допомогою кабінету платника податків можна підтримувати зв’язок з податковим органом, тобто подавати додаткові заяви, укладати договори тощо. 

Крім цього сервісу, існують й інші, за допомогою яких можлива подача документації до податкової. Перевага цього – це те, що він є офіційною сторінкою, через яку можна зв’язуватися з податковою. 

Податкова звітність за допомогою онлайн-сервісів може бути подана в крайню годину останнього дня подачі документації. Це закріплено в пункті 49.5 Податкового кодексу України. Проте фахівці не радять подавати звіт в останній момент, адже сервіс може погано працювати, й тоді ви прострочити терміни. Згідно з українським законодавством за це передбачено штраф у розмірі 170 гривень. 

Відправка звіту в податкову поштою 

Другий спосіб подачі звітності – це відправка документів поштою. Цей варіант не вважається найзручнішим. Однак він багатьох виручає, коли період дії спеціального ключа ЕЦП закінчився, а подати документи особисто неможливо. 

Надіслати звітність можна за допомогою Укрпошти (рекомендованим листом). При тому обов’язково залиште у себе чек і документ про відправку. Адже не виключено, що посилка може десь загубитися, тоді вам доведеться доводити факт того, що звітність дійсно була відправлена. 

Використовуючи цей спосіб, багато платників податків задають питання – а які терміни подачі податкової звітності поштою. Згідно з пунктом 49.5 Податкового кодексу України, лист з усією документацією повинен бути надісланий не пізніше, ніж за 5 днів до закінчення періоду здачі податкової звітності (при цьому не забувайте рахувати вихідні дні). З огляду на роботу кур’єрської служби, краще відправити документи заздалегідь, щоб точно вкластися у встановлені терміни. Крім того, бувають випадки, коли податковий орган може попросити відправити звітність через сервіс “Нової Пошти”. 

Щоб переконатися в тому, що ваш звіт дійшов, зателефонуйте до канцелярії податкового органу. У такому випадку, вам наддадуть докладну інформацію про статус вашої документації. 

Подати податкову звітність особисто 

Третій, останній, спосіб – це подача податкової декларації особисто. Незважаючи на технологічний прогрес, ви також можете кожен раз заповнювати звіт у паперовому вигляді та особисто передавати його в податкову. 

Звертаємо вашу увагу на те, що контролюючий орган не має права відмовити вам у прийнятті документації. Адже спосіб подачі звітності – це суто ваш вибір і ваше право. 

Передати звіт у податкову ви можете самостійно або через уповноважену особу (при цьому обов’язково потрібно мати при собі довіреність). 

Коли здавати звіт у податкову? Якщо ви прийняли рішення, що передасте документи особисто, то ви можете подати їх у крайній встановлений день подачі звітності. 

Якщо відмовили в наданні податкової декларації? 

Відмовити в наданні податкової декларації вам можуть лише в тому випадку, коли не дотримано норми статей 48 і 49 Податкового кодексу України. Саме в них закріплена форма заповнення документації. 

У разі прийняття рішення про відмову, контролюючий орган зобов’язаний надіслати вам письмове повідомлення, в якому повинні бути присутні роз’яснення, чому документація була не прийнята. Терміни відправки такого повідомлення становлять: 

  • якщо документація була подана особисто – 3 дні; 
  • якщо документація була отримана в електронному вигляді або поштою – 5 днів. 

Якщо ж ви отримали такий лист, то існує два способи вирішення цієї проблеми. 

Перший – це усунення всіх помилок і повторна подача звітності. При цьому необхідно буде сплатити штраф у розмірі 170 гривень. Однак такий штраф накладається тільки при першому порушенні. Якщо будуть наступні, то він становитиме вже 1020 гривень. 

Другий спосіб – це оскаржити рішення податкового органу в судовому порядку. Такий варіант закріплений у статті 56 Податкового кодексу. Згідно з українським законодавством, ви маєте 10 днів з моменту отримання повідомлення на те, щоб скласти письмову форму оскарження та подати її до контролюючого органу вищого рівня. 

Ще поради при поданні податкової звітності 

Експерти виділяють кілька основних підходів і порад, які слід застосовувати під час подання звітності. 

  1. Так як ПП для цілей оподаткування порівнюються із звичайними платниками податків, то прибуток, отриманий від нерезидента – основного підприємства, й від резидентів України на користь ПП відповідно до господарських договорів з надання товарів і послуг, відображаються відповідно до правил бух. обліку при виявленні фінансового результату до оподаткування та об’єкта оподаткування податком на прибуток у загальному порядку. 
  2. Якщо не можна визначити за допомогою прямого підрахунку прибутку, отриманої нерезидентами з джерелом його походження в нашій країні, дохід, який піддається оподаткуванню, визначається контролюючими органами відповідно до правил, прописаними в статті 141 Податкового кодексу. 
  3. Беручи до уваги принцип окремої податкової правосуб’єктності ПП, для цілей оподаткування значимо виконувати аналіз не тільки юридичний, а й аналіз його відносин з нерезидентом. Потрібно ще аналізувати відносини, які були б у такого нерезидента з урядом тоді, коли постійне представництво являло собою окрему особу, яка не залежить від нерезидента. 
  4. При визначенні обсягу доходу ПП, який оподатковується, варто брати до уваги положення Конвенції стосовно уникнення подвійного оподаткування між нашою країною та відповідною державою нерезидента. 

Також, варто відзначити, що в роз’ясненнях, які надала ДФС немає конкретних порад щодо певних операцій ПП до контрольованих та облік їх при розрахунку обсягу контрольованих операцій. Службовці ДФС відзначають, що кожен окремий випадок повинен розглядатися, з огляду на договірні умови, зобов’язання вчинення певних господарських операцій і всіх основних документів, оформленням яких вони супроводжувалися. 

Було корисно? Дізнайтесь більше! Наприклад про те, що таке електронна довідка про оціночну вартість нерухомого майна. 

Рейтинг 4.5 на основі 128  ответов

Додати коментар

схожі статті


Оцінка вкладу в статутний капітал
Оцінка вкладу в статутний капітал: цілі, фактори, етапи
Оцінка майна що вноситься до статутного капіталу
Оцінка майна, що вноситься до статутного капіталу
Угода M&A
Угоди M&A: види, цілі, ризики та ситуація в Україні
оцінка бізнесу
Витратний підхід в оцінці бізнесу
малий бізнес
Оцінка вартості малого бізнесу і методи оцінки