
Особливості подання податкової звітності по постійних представництв
Український бізнес почав підготовку до здачі звітів по постійних представництвах (ПП) в рамках трансфертного ціноутворення. В принципі, до закінчення першої звітної компанії ще довго – вона закінчиться тільки 1.10.2019. Однак, більшість компаній вже почало підготовку до даного процесу, і у них накопичилося безліч питань до податкових органів.
Що ж чекає бізнес внаслідок посилення боротьби з розмиванням податкової бази?
- Перерахування страхових виплат між ПП і нерезидентом;
- Реалізація договору отримання продавцем ЦП;
- Методології виявлення прибутку ПП відповідно до статті 39 Податкового кодексу України;
- Перерахування коштів та оподаткування доходів від реалізації авіаперевезень.
Узагальнивши дані роз’яснення, можна сформулювати кілька основних підходів та порад.
- Так як ПП для цілей оподаткування порівнюються зі звичайними платниками податків, то прибуток, отриманий від нерезидента – основного підприємства, і від резидентів України на користь ПП відповідно до господарськими договорами за надання товарів і послуг, відображаються відповідно до правил бух. обліку при виявленні фінансового результату до оподаткування і об’єкта оподаткування податком на прибуток в загальному порядку.
- Якщо не можна визначити за допомогою прямого підрахунку прибутку, отриманого нерезидентами з джерелом його походження в нашій країні, дохід, який піддається оподаткуванню, визначається контролюючими органами відповідно до правил, прописаними в статті 141 Податкового кодексу.
- Беручи до уваги принцип окремої податкової правосуб’єктності ПП, для цілей оподаткування значимо виконувати аналіз не тільки юридичний аналіз його відносин з нерезидентом. Потрібно ще аналізувати відносини, які були б у такого нерезидента з урядом тоді, коли постійне представництво являло собою окрему особу, яка не залежить від нерезидента.
- При визначення обсягу доходу ПП, який оподатковується, варто брати до уваги положення Конвенції стосовно уникнення подвійного оподаткування між нашою країною та відповідною державою нерезидента.
Також, варто відзначити, що в роз’ясненнях, які дала ДФС немає конкретних порад щодо певних операцій ПП до контрольованих та обліку їх при розрахунку обсягу контрольованих операцій. Службовці ДФС відзначають, що кожен окремий випадок повинен розглядатися, з огляду на договірні умови, зобов’язання вчинення певних господарських операцій і всіх основних документів, оформленням яких вони супроводжувалися.
Посада: директор, експерт з оцінки. Досвід роботи 13 років.
Експерт з оцінки бізнесу і нематеріальних активів.
Спеціалізація: Оцінка нерухомих і рухомого майна, а також цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів.