
Кейс: «Оцінка знаків для товарів і послуг»
Формулювання «оцінка знаків для товарів і послуг» можна вважати не зовсім повним. Мова йде не тільки про вартість товарного знака, а й про права на нього. Визначити, кому належать права на товарний знак, часто є головним завданням експерта-оцінювача.
Методи оцінки товарного знака
Оцінка знаків для товарів і послуг означає використання оцінювачами всіх наявних методів.
- Витратний метод: дозволяє визначити обсяг витрат на розробку товарного знака, його правову охорону та просування. Отримані результати можна розглядати тільки в сукупності з іншими, оскільки реальна вартість популярного товарного знака значно перевищує витрати на його створення, охорону та популяризацію.
- Порівняльний метод: використання даних про продаж аналогічних товарних знаків, але таку інформацію компанії вважають краще не поширювати. Тому в цьому методі оцінювачі часто обмежені.
- Прибутковий метод: розрахунок доходу, який може принести використання товарного знака в майбутньому. Йдеться про прогнози. Для того щоб прогноз виявився найточнішим, знадобиться великий обсяг статистичної інформації про становище цього товарного знака на ринку, про обсяги продажів продукції з ним і прибутку в минулі періоди, динаміку й тенденції збільшення продажів та ін.
Кейс: оцінка знаків для товарів і послуг (4 одиниці)
ЗАМОВНИК: Фінансова компанія (ринок мікрокредитування).
МЕТА ОЦІНКИ: Визначення обсягу ліцензійного платежу.
НЮАНСИ: Різний ступінь використання компанією декількох знаків для товарів і послуг (4 одиниці).
ОБМЕЖЕННЯ: Відсутність у відкритому доступі достовірної інформації щодо об’єктів порівняння, що наклало обмеження на використання методів у рамках порівняльного підходу.
МЕТОДИ ОЦІНКИ: Прибутковий підхід, метод роялті.
РІШЕННЯ ПОСТАВЛЕНОГО ЗАВДАННЯ: Для вирішення завдання оцінювачеві необхідно було виділити дохід, що припадає на всі торгові марки та на кожну з оцінюваних.
ЩО ОТРИМАВ КЛІЄНТ: Звіт про оцінку, складений відповідно до національних стандартів оцінки.
Які документи надав клієнт для оцінки товарного знака
- Свідоцтво про реєстрацію товарного знака.
- Витрати на розробку, просування та рекламу знака за період його дії (по роках). А також короткий опис основних проведених заходів.
- Опис продукції, маркованої даним знаком, її конкурентоспроможність за ціною і якістю, приблизна частка продукції на ринку.
- Обсяг продажів, отриманий прибуток за останні 3-5 років.
- Бізнес-план комерційного використання торгової марки (сучасний стан, основні тенденції розвитку й очікувані темпи зростання сегмента ринку в найближчі роки, прогноз продажів і прибутку в майбутні 3-5 роки, необхідні інвестиції тощо).
Оцінювачі компанії Парето виконують всі види економічних експертиз і оцінок. Для проведення оцінки торгової марки необхідно надати експертам відповідний пакет документів. Які саме документи будуть потрібні в вашому випадку для проведення оцінки, наші фахівці зазначать на попередній консультації, а також вкажуть терміни та вартість проведення робіт.
Посада: директор, експерт з оцінки. Досвід роботи 13 років.
Експерт з оцінки бізнесу і нематеріальних активів.
Спеціалізація: Оцінка нерухомих і рухомого майна, а також цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів.

