Парето - консалтингова компанія, оцінка майна
  • 044 221 81 75
  • 067 759 60 80
  • 095 285 11 98
Як оцінюють стартапи за кордоном

Оцінка вартості стартапів: цілі, методи та етапи

Основне питання, яке буде перед вами виникати при пошуку фінансування для власної компанії – яка вартість оцінки компанії. В основі відповіді на це питання лежить сама вартість стартапа. Справа в тому, що деякі люди розвиваються та заробляють гроші – ґрунтуючись на оцінках, що проектуються. Так як основну частину свого часу ви витрачаєте на оцінку ситуацій, які можуть виникнути, а можуть і ні – то основна частина цього самого часу йде на припущення та здогадки.

КОЛИ ПРОВОДИТЬСЯ ОЦІНКА СТАРТАПА?

Цей вид оцінки відіграє велику роль для підприємців. Адже така оцінка встановлює частку компанії, яку вони повинні будуть віддати інвестору за гроші. На початковій стадії свого розвитку вартість компанії дорівнює практично 0. Чому так відбувається? Наприклад, ви перебуваєте в пошуках інвестицій, у 100 тис. доларів в обмін на 10% компанії. Тоді, при звичайнісінькій угоді попередня оцінка стартапу для вас складатиме 1 млн. доларів. Але це не означає, що вартість компанії в цей період часу 1 млн. доларів. Швидше за все, Ви не зможете продати компанію за таку суму. Однак подібна оцінка свідчить про основний потенціал компанії.

Основне, що є важливим для інвестора – це обсяги продажів у вашій компанії на найближчі кілька років. Чим успішнішою буде ваша компанія, тим більшим буде дохід інвестора в майбутньому. Саме тому, оцінка вартості стартапу на початковому етапі все ж має значення, однак, куди важливіше, як поведе себе власник компанії, щоб примножити свій стартовий капітал у майбутньому.

МЕТОДИ ОЦІНКИ СТАРТАПІВ 

Тепер давайте обговоримо методи оцінки стартапа, що теж грає чималу роль у цьому питанні.

На практиці виділяють 4 методу, а саме:

  1. Венчурний метод. Він використовується в тому випадку, коли необхідно спрогнозувати майбутній дохід компанії.
  2. Метод дублювання вартості.  Тут, у першу чергу, аналізуються всі матеріальні активи стартапу, а також грошовий розмір тиражування бізнесу в іншому місці. Головна ідея – інвестор не буде вкладати більше, якщо у нього є можливість продублювати стартап в іншому місці.
  3. Дисконтування потоку грошей. У цьому випадку необхідно спрогнозувати діапазон руху грошей, які будуть виводитися за рахунок стартапа. Потім аналізується величина готівки та показник бажаного повернення інвестицій. Проблема полягає в тому, що в більшості випадків не вдається на сто відсотків точно вгадати з усіма майбутніми умови ринку.
  4. Мульти-ринковий метод. Підсумковий розмір вартості стартапа залежить від того, за скільки його готові купити на ринку.  Ця сума обчислюється на основі недавно оформлених угод, де об’єктом виступала подібна компанія (стартап).

ОЦІНКА СТАРТАПІВ: ЕТАПИ ПРОВЕДЕННЯ

За загальним правилом виділяють 4 етапи оцінки стартапа. До них відносять:

  1. Збір всієї необхідної інформації.
  2. Аналіз актуального стану ринку.
  3. Здійснення експертом спеціальних розрахунків.
  4. Складання звіту про оцінку, який має юридичну силу та містить у собі всі необхідні дані.

Ці етапи є основними та застосовуються під час стандартних ситуацій. Залежно від ваших цілей, термінів, наявності всіх документів можуть бути проведені додаткові процедури.  Давайте розглянемо деякі з них.

СТАДІЯ ЗЕРНА

Сама рання стадія, яка схожа з мистецтвом. На правильність розцінки впливають кілька основних факторів, з якими ми ознайомимося нижче.

ЗАЧІПКА

З усіх речей, які можна продемонструвати інвестору, зачіпка – найважливіший. Суть цього етапу – продемонструвати всі переваги компанії та таким чином “зачепити” інвестора. Основними “зачіпками”, на які ведуться більшість інвесторів, ійяким варто приділити увагу – виступають:

  • репутація;
  • річний дохід;
  • менша вартість.

КАНАЛ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ – ЩЕ ОДИН ВАЖЛИВИЙ АСПЕКТ ПРИ ОЦІНЦІ

Навіть у тому випадку, якщо компанія знаходитися на початковій стадії свого розвитку, ви вже можете визначити канали поширення. Припустимо, сторінка в соціальних мережах, у якій кілька тисяч передплатників – виступає одним з каналів поширення, на якому можна поділитися інформацією про свою компанію.

НЕОБХІДНІ ДОКУМЕНТИ ДЛЯ ОЦІНКИ ВАРТОСТІ СТАРТАПІВ 

Для того, щоб дізнатися реальну вартість стартапа, вам буде потрібно підготувати певний перелік документів, а саме:

  1. Статутна документація компанії.
  2. Копія договорів, де об’єктом виступають основні активи (договір купівлі-продажу або оренди).
  3. Документи, що засвідчують особу замовника оцінки та власника стартапу (якщо це різні люди).
  4. Бізнес-план стартапу або документ, який описує організаційну систему компанії.
  5. Інформація про діяльність компанії, її основні напрями.
  6. Бухгалтерська документація.
  7. Дані про активи.
  8. Інформація про дочірні підприємства (якщо такі існують).

Якщо ви хочете дізнатися, які документи необхідно надавати саме вам, зверніться до експерта за консультацією. Наші фахівці зможуть професійно, доступно та швидко відповісти на всі ваші запитання.

Було цікаво? Дізнайтесь більше! Наприклад про те, як відбувається оцінка нематеріальних активів та інтелектуальної власності.

Рейтинг 4.5 на основі 124  ответов

Додати коментар

схожі статті


переоцінка залишкової вартості
Залишкова вартість основних засобів
Основні засоби і нематеріальні активи
Основні засоби і нематеріальні активи: особливості та правила
Балансова вартість активів
Балансова вартість активів: що це таке і як розрахувати?
Дооцінка ОЗ
Дооцінка основних засобів в Україні
оцінка мсфз
Оцінка основних засобів МСФЗ (Міжнародних стандартів фінансової звітності)