кому та навіщо необхідна оцінка бренду

Кому та навіщо потрібна оцінка квартири

Останнім часом все більше набирає попит тенденція, коли, купуючи товари або послуги, орієнтуються не тільки на якість, а й популярність. Тут велику роль відіграють торгові марки і, звичайно ж, сам бренд. Спираючись на це, власники компаній все частіше проводять оцінку свого бренду.

У цій статті ми розповімо вам, що ж таке оцінка бренду, які етапи має ця процедура та які документи можуть знадобитися.

КОЛИ ПОТРІБНА ОЦІНКА ВАРТОСТІ БРЕНДА?

Оцінка бренду – це зовсім не оцінка торгової марки. У даному випадку ми маємо справу з більш широким поняттям, пов’язаним з конкретним товаром, а з якимсь чином, здатним об’єднати цілу групу продуктів самого різного призначення.

Отже, давайте обговоримо, в яких ситуаціях необхідно проводити оцінку вартості бренду. Це може бути:

  • якщо ви хочете в майбутньому вигідно продати свій бренд або здавати його в оренду (наприклад, продаж франшизи або ліцензування);
  • вам необхідно залучити нових інвесторів (у даному випадку оцінка вартості бренду надасть спонсорам можливість проаналізувати вигідність вкладення своїх коштів у ваш бренд);
  • у вас виникла необхідність у побудові ефективної та якісної структури капіталу;
  • ви приймаєте певні маркетингові та управлінські рішення (дізнавшись вартість бренду, ви зможете правильно проаналізувати ситуацію та побудувати майбутній бізнес-план).

МЕТОДИ ОЦІНКИ ВАРТОСТІ БРЕНДА

Наступне питання, яке ми обговоримо, – це методи оцінки вартості бренду.

На практиці виділяють три основні методи, а саме:

  1. Прибутковий. Даний спосіб полягає у визначенні всіх доходів, які можливо отримати від використання того чи іншого бренду. Він вважається одним з найбільш ефективних і точних.
  2. Витратний метод. У даному випадку експерти встановлюють розмір вартості грошових коштів, які будуть потрібні для того, щоб створити аналогічний бренд з нуля. В основі цього методу лежить ідея, яка передбачає, що власники (інвестори) не вкладатимуть в існуючий бренд більше, якщо за цю ж суму реально створити нову подібну компанію.
  3. Порівняльний метод. Використовуючи даний підхід, у першу чергу, аналізується ситуація на ринку, а також недавно оформлені угоди, де об’єктом виступав аналогічний бренд. За рахунок отриманих даних встановлюється вартість оцінюваного бренду.

ВАРТІСТЬ БРЕНДУ: ЕТАПИ ПРОВЕДЕННЯ ОЦІНКИ

Звичайно, для того щоб дізнатися точну вартість бренду, експерти виконують складну процедуру, яка складається з декількох етапів. Давайте розберемо їх докладніше.

Перший етап – фінансове (економічне) прогнозування. На даному етапі експерт розраховує загальний річний дохід, з якого після вичитує всі витрати, включаючи податки та інші мита. Отриманий показник буде відображенням розміру нематеріальних активів бренду.

Другий етап – аналіз значущості. Тут фахівці встановлюють реальний попит, яким користується бренд. Відштовхуючись від отриманих показників, експерти розраховують отриманий дохід.

Третій етап – оцінка сили. Тут до уваги беруться всі можливі ризики та можливість бренду їх побороти. Аналізуючи отриману величину, обчислюється ставка дисконтування.

Четвертий етап – заключний. На основі всіх отриманих даних визначається кінцева вартість бренду.

Ця процедура оцінки є однією з найпоширеніших. Однак це не означає, що у вашій ситуації експерт буде застосовувати саме цей метод. Якщо ви хочете дізнатися, які етапи оцінки будуть потрібні для визначення вартості вашого бренду, зверніться за консультацією до наших фахівців.

ПАКЕТ ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ОЦІНКИ ВАРТОСТІ БРЕНДА

Для кожного виду оцінки є свій «базовий» пакет документів. Коли в ролі об’єкта аналізу виступає бренд, в обов’язковому порядку замовником надаються такі відомості, як:

  • свідоцтво про реєстрацію бренду;
  • його опис та характеристика продукції, що випускається під цим товарним знаком;
  • бізнес-план комерційного використання;
  • витрати на створення та просування бренду.

На основі наявних даних і власних досліджень оцінювач готує докладний звіт про проведену роботу.

Компанія «Парето» готова запропонувати саму якісну оцінку вашого бренду з урахуванням всіх тонкощів і нюансів даного виду оціночної діяльності.

Рейтинг 4.5 на основі 8  ответов

Додати коментар

схожі статті


нематеріальні активи та інтелектуальна власність
Оцінка нематеріальних активів та інтелектуальної власності
Основні засоби і нематеріальні активи
Основні засоби і нематеріальні активи: особливості та правила
Професійна оцінка частки учасника, що виходить ТОВ
Оцінка інвестицій. Відповідність цілей і способів їх досягнення.
Оцінка інвестицій. Відповідність цілей і способів їх досягнення.