Оцінка нерухомості при продажу: які особливості слід знати сьогодні

Оцінка нерухомості при продажу: які особливості слід знати сьогодні

Кожен з нас хоч раз у житті, але стикався з процедурою купівлі-продажу нерухомості. Тому багато хто знає, що така процедура як оцінка нерухомості є обов’язковою умовою. Так як законодавча база постійно розвивається, змінюються певні норми, то й особливості здійснення оцінки також можуть змінюватися. Отже, що ж необхідно знати сьогодні про оцінку нерухомості при продажу? Давайте розберемо.

Чи завжди є експертна оцінка обов’язковою умовою, і чи є винятки?

Коли ми укладаємо договір купівлі-продажу, необхідно визначити ринкову вартість майна з метою обчислення точної суми податку, яку треба буде обов’язково заплатити. Саме тому й проводиться оцінка нерухомості. Але, як завжди, у будь-якому правилі є винятки. Так, якщо договір укладається між юридичними особами, то оцінка для продажу не здійснюється.

Який період Звіт про незалежну оцінку є дійсним?

Це один з найпоширеніших питань. Згідно з українським законодавством оцінка об’єкта нерухомості буде дійсна протягом наступних 6 місяців.

Хто й кому платить за здійснення оцінки об’єкта?

Послуга оплачується виключно замовником, який повинен буде передати всі необхідні документи та матеріали спеціального Суб’єкту оціночної діяльності – компанії з оцінювання.

Хто може бути замовником?

Перелік тих, хто може бути замовником оцінки, зазначений у Законі України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Отже, це:

  1. Власники об’єктів оцінки. У разі купівлі-продажу майна, проведення оцінки може замовити виключно продавець, так як покупець прямого зв’язку з об’єктом оцінки не має.
  2. Орендарі або особи, які на законних підставах використовували майно, маючи при цьому всі необхідні документи. Наприклад, орендарі мають право бути замовниками на підставі підписаного договору оренди.
  3. Особи, які представляють інтереси власників та орендарів. Вони також повинні мати всі відповідні документи.

Чи оплачується оцінка, якщо договір купівлі-продажу укладається між родичами?

Запам’ятайте, що в будь-якому при укладанні договору купівлі-продажу проводиться оцінка нерухомості. Але якщо ви хочете уникнути цього, тоді можете оформити договір дарування. Адже дарування оподатковується за нульовою ставкою. До речі, у нас в блозі ви можете більш детально дізнатися, що варто знати про дарування нерухомості в Україні.

Які норми регулюють оціночну діяльність?

Процедура оцінювання регулюється указом Фонду державного майна України. Орган видає оцінювачам спеціальні сертифікати, які дають право експертам здійснювати оцінку. У будь-який момент ви можете перевірити наявність такого документу в певного оцінювача. Для цього необхідно буде зайти до реєстру, який розміщений на сайті Фонду держмайна.

Крім того, в 2018 році запустили електронну базу, де тепер розміщуються всі звіти про оцінювання. За допомогою цього нововведення Фонд має пряме відношення до результатів оцінки. Він стверджує всі звіти, і якщо будуть сумніви з приводу заниження вартості нерухомості, документ може не підтвердитися й стати недійсним.

Вартість нерухомості в договорі й та, яку визначив оцінювач: який взаємозв’язок?

Ціна, фіксована в договорі купівлі-продажу, може відрізнятися від тієї, яку встановить експерт. Цікаво ось що. Якщо вартість у договорі буде нижче оціночної, то податок буде обчислюватися від останньої ціни. Якщо ж навпаки, то від тієї суми, яка написана в договорі. У будь-якому випадку розмір оподаткування буде залежати від більшої вартості. Чому ж так? Справа в тому, що здійснюється порівняння цін з метою з’ясування доходу фізичної особи. Також оцінка необхідна для коректної сплати податків, але при цьому ніхто не забороняє, щоб вартість нерухомості заздалегідь була договірна.

Документи, які необхідні при здійсненні оцінки нерухомості

Якщо вам необхідно провести оцінку житлової нерухомості, то готуйте наступні документи:

  1. договір, в якому підтверджується, що нерухомість, перейшла до вашого володіння;
  2. технічний паспорт БТІ;
  3. ваш паспорт і ідентифікаційний код.

Якщо ж ви замовляєте процедуру оцінювання домоволодіння, то, крім вище перерахованих, вам будуть потрібні ще й такі документи:

  1. договір оренди на землю або ж свідоцтво про ваше право власності на землю;
  2. технічна документація, в якій зазначено грошову оцінку земельної ділянки (не обов’язково);
  3. виписка з ДЗК (не обов’язково).

 

Рейтинг 4.5 на основі 71  ответов

Додати коментар

схожі статті


новий реєстр
Об’єднання двох реєстрів – одне з завдань земельної реформи
Вторинний продаж житла
Вторинний ринок житлової нерухомості в Києві: яка ситуація була в вересні 2020?
Податки на купівлю
Купівля-продаж нерухомості: що потрібно сплачувати в 2020 році
оцінка квартири для іпотеки
Як здійснюється оцінка квартири для іпотеки: особливості процедури
оцінка нерухомості
Оцінка нерухомості в Україні стане безкоштовною: коли це станеться і як буде виглядати?